موسیقیدان دیوید بایر سالهاست که از پاورپوینت زبان دهم به عنوان واسطه ای برای هنر استفاده می کند ، کتاب و دی وی دی تولید می کند و در گالری ها نشانه ها هنری بر پایه پاورپوینت خویش را به نمایش می گذارد. [121] بایرن نوشته است: "من چندین سنه با پاورپوینت ، نرم افزار ارائه کل جا ، به عنوان یک رسانه هنری پیشه کردم. به عنوان یک شوخی آغاز شد (این نرم انگیزه ها نمادی از فروش کمپانی ها یا عدم هستی آن است) اما پس متعلق به کار به زندگی خود ادامه عدل زیرا فهمیدم که با وجود محدودیت های 'متوسط' می توانم قطعاتی را ایجاد کنم که در حال جنبش بودند ". [159]

در سنه 2005 ، بایرن با یک تکه تئاتر که به عنوان یک نمایش پاورپوینت زبان دهم طراحی شده بود ، گشت و گذار کرد. هنگامی که وی آن را در برکلی نمایش داد ، در 8 مارس 2005 ، سرویس خبری دانشگاه کالیفرنیا گزارش داد: "بایرن در ضمن از درخواست بازنگری [پاورپوینت زبان دهم] بیش از فقط یک آلت تجاری - به عنوان یک رسانه برای هنر و تئاتر دفاع کرد." باب گاسکینز و دنیس آستین ... من در جمع حاضران حضور داشتیم ... سرانجام ، بایرن گفت ، پاورپوینت می تواند پایه و بنیاد "تئاتر ارائه دهنده" با ریشه های درام برشتی و آسیایی باشد. تئاتر عروسکی. "[160] بعد متعلق به اجرا ، بایرن در ژورنال آنلاین خود روشنگری داد:" آیا پاورپوینت در برکلی برای مخاطبان افسانه های تکنولوژی اطلاعات و دانشگاهی گفتگو کرد. من وحشت کردم. بچه هایی که در پیش درآمد پاورپوینت را به یک برنامه تبدیل کردند. در آنجا ، آنها چه اندیشه می کردند؟ ... [گاسکینز] بعداً به من گفت که او از پاورپوینت زبان دهم به عنوان ایده تئاتر ، که یک آرامش بود ، کاربرد می کند. »[161]

عبارات "پاورپوینت زبان دهم هنری" یا "pptArt" برای تعریف یک تحرک هنری امروزی ایتالیایی مورد استفاده قرار می گیرد که معتقد است دنیای کمپانی ها می توانند منبع بی نظیری و استثنایی الهام بخش برای هنرمند باشند. [162] [163] آنها می گویند: "نام pptArt به پاورپوینت اطلاق می شود ، زبانی نمادین و انتزاعی است که توسط دنیای شرکت ها ساخته شده است و به یک سیستم ارتباطی جهانی و بسیار سمبلیک ما فوق فرهنگ ها و مرزها تبدیل شده است." [164]

تا سنه 2010 ، استفاده مفصل از پاورپوینت زبان دهم باعث شده ... "یک اشکال دانش علاقه مندان به پاورپوینت [که] در حال آموزش ترفندهای جدید برنامه کاربردی است ، و حتی ممکن است یک قالب ارائه خشک را به یک رسانه هنری تمام عیار تبدیل کند ، "[165] با استفاده از انیمیشن پاورپوینت برای ایجاد" بازی ها ، آثار هنری ، انیمه و فیلم ". [166]