کارآفرینانی که به دنبال فرصت های رشد هستند باید با شناسایی نقاط درد در جامعه شروع شوند ، می گویند استاد INSEAD Subi Rangan و Shantanu Prakash ، بنیانگذار شرکت آموزشی هند ، Trainingomp answers.

پراکاش در حاشیه اجلاس رهبری در خاورمیانه گفت: "من فکر می کنم ایده بزرگ برای تحصیل این بود که در سیستم آموزش موجود درد زیادی وجود دارد." "دانش آموزان ناامید هستند زیرا در این دنیای بسیار رقابتی به خوبی یاد نمی گیرند. والدین ناامید می شوند زیرا می خواهند سرمایه گذاری را که برای خود (فرزندان) می کنند بازگردند. معلمان ناامید هستند زیرا اندازه کلاس در حال افزایش است و معلمان. حقوق خوبی دریافت نمی کنند. "

در پاوپوینت جامعه شناسی دهم ، پراکش در تلاش برای پرداختن به آن نقطه درد ، آموزش و پرورش را تأسیس کرد و به یکی از "جوانترین میلیاردرهای هند" تبدیل شد. شعار آموزش و پرورش این است که "یادگیری چه می تواند باشد". از جمله خدمات دیگر ، این شرکت راه حل های آموزشی مبتنی بر فن آوری را برای هزاران مدرسه در سراسر هند ارائه می دهد ، و همچنین در آموزش معلمان و حرفه ای شرکت دارد.

پراکاش می گوید: "من اساساً به نظر من سیستم کارآیی ندارد." "و بنابراین هنگامی که به سیستم نگاه کردیم ، فرصت را دیدیم و گفتیم روش بهتری برای انجام کارها وجود دارد. و ما تصمیم گرفتیم که از فناوری به عنوان یک توانمند استفاده کنیم ، به عنوان روشی که بتوانیم سیستم موجود را بهبود بخشیم. نوآوری ما در زمینه آموزش چندرسانه ای و حتی یادگیری از راه دور به وجود آمد. "

پروفسور استراتژی و مدیریت INSEAD Subi Rangan ، Trainingomp را نمونه خوبی از بنگاهی است که از تخیل برای نوآوری و آشتی عملکرد با پیشرفت استفاده می کند. شرکت های تجاری مانند Toyota ، GE و Pepsi همچنین نمونه هایی از شرکتهایی را ارائه می دهند که اطلاعات و مشوق هایی را با عامل تولید سوم ، به طور بالقوه مهمتر تولید می کنند: تخیل ، که جهت پرداختن به یک نقطه درد اجتماعی است.

وی به نشست رهبری INSEAD گفت: "جامعه نقاط مختلف درد دارد. این می تواند تغییرات آب و هوا ، نابرابری جنسیتی ، سلامتی و چاقی باشد." "ما می توانیم برای هدایت تصورات خود از" استاندارد "استفاده کنیم."

وی گفت: "چگونه جهان امروز در مقابل وضع موجود است. این استاندارد تخیل است. این معنای پیشرفت است - وقتی می توانیم شکاف بین جهان را چگونه ببندیم و چگونه می توانیم آن را یک قدم دیگر به سمت چگونگی جهان برداریم. این استاندارد ، استاندارد تخیل است که این سازمان های تجاری از آن استفاده می کنند. "

رانگان می گوید ، تخیل حتی مهمتر از نوآوری است. هدف مهم آموزش ، تشویق و الهام بخشیدن به تخیل در مورد چگونگی جهان می تواند و باید باشد.

"نوآوری مهم است. نوآوری تمایل به نوآوری در مورد محصول و فرآیند دارد. تخیل در مورد نوآوری هدف است. هدف چیست؟ آیا این یک مؤلفه اجتماعی در آن است؟ آیا می توانیم این مکانیسم به نام سرمایه داری را به جامعه برگردانیم؟ جامعه در یک الگوی تحول یافته تر سرمایه داری؟ "

رانگان گفت پارادایم اقتصادی از سرمایه داری ابزاری در رابطه با سرمایه داری اساسی تغییر می یابد و جامعه را با بازار همراه می کند. در پاوپوینت جامعه شناسی دهم ، این در حال تعمیق نقش شهروندی شرکتهای تجاری است.

وی می گوید: "در حالی که کارآفرین شومپی با موفقیت شروع می شود ، کارآفرین من با درد شروع می شود." "آنها به درد جامعه نگاه می کنند و می پرسند" چگونه می توانم اکنون تجارت خود را در این زمینه انجام دهم؟ "

Prakash تحصیل ، همین کار را انجام داد ، با ساخت شرکتی که امروز حدود 1.Five میلیارد دلار بازار دارد.

"من شرکتی را اداره می کنم که در لیست های عمومی قرار دارد. این شرکت از درآمد بسیار خوبی برخوردار است. ما یک شرکت بسیار سودآور هستیم. بازده ما از سرمایه اشتغال بیش از 35 درصد است. ما 50 درصد EBITDA داریم (قبل از درآمد سود ، مالیات ، استهلاک و استهلاک) حاشیه. "

وی به INSEAD دانش گفت: "ما سودآمیز نیستیم." ما از سود پایدار هستیم.

وی گفت: "ما مطمئناً باید به عنوان یک شرکت درآمد کسب کنیم اما می خواهیم برای ایجاد محصولات بهتر ، در ایجاد بخشی از شکاف اجتماعی که امروزه وجود دارد ، دوباره پول را بدست آوریم. و اگر سود کافی کسب نمی کردیم ، قادر به انجام این کار نخواهیم بود. بسیاری از آنچه ما امروز موفق به انجام آن شده ایم. "

حتی اگر بسیاری از خانواده ها مایل بودند هزینه بیشتری بپردازند ، دانش آموزان ماهانه دو تا چهار دلار برای تدریس مطالب پرداخت می کنند. پراکاش اظهار داشت که این تصمیم "تصمیم خوب تجاری برای کاهش قیمت دسترسی بود".

"از آنجا که وقتی قیمت را پایین می آورید ، به این نقطه تورم می روید که با مصرف انبوه هم مرز است. من فکر می کنم تصمیم واقعی که در ذهن ما می گیرد این است که ، آیا می توانیم این محصول را به گونه ای تهیه کنیم که هر دانشجویی در هندوستان از آن استفاده کند. قادر به مصرف آن هستید؟ و بعد وقتی تعداد زیادی را ضرب می کنید ، حتی با وجود قیمت کوچکتر ، هنوز هم درآمد بیشتری کسب می کنید بنابراین فکر می کنم ما به هر دو ذینفع خود خدمت می کنیم. ما به سرمایه گذاران و سهامداران خود نیز خدمت می کنیم خدمت به مصرف کننده. "

اما حتی اگر او به دنبال به حداکثر رساندن سود نبوده است